آخرین اخبار
کد مطلب: 80225
پيام محرمانه مصر براي اورشليم: به حماس ضربه اي نزديد!
تاریخ انتشار : 1393/05/20 16:25:17
نمایش : 1346
پس از اينکه پيام به نتانياهو رسيد، او حرکت خود را لغو کرد: آتش بس مصر راه به جايي نمي برد مگر اينکه اسرائيل، گروه عزالدين القسام را وادار به تسليم کند.
 
به گزارش سلام لردگان -  دبکافايل به نقل از منابع اطلاعاتي خود مدعي شد که در پاسخ به ميانجي گري هاي مصر، اسرائيل حاضر حاضر به عقب نشيني ۲۰۰ متري از منطقه امنيتي نوار غزه شده است که اين موضوع براي حماس امکان سنجش آتش بس بيش از ۷۲ ساعته را در نيمه شب يکشنبه فراهم کرده بود. قرار شده اگر آتش بس برجاي خود باقي بماند، مذاکره کنندگان اسرائيلي روز دوشنبه بار ديگر براي از سر گيري مذاکرات به قاهره باز گردند.

منابع دبکا گفته اند همچنين اسرائيل ممکن است در عوض خلع سلاح مرزها، اجازه دهد در برخي از زمان ها در آينده نوار غزه بندر داشته باشد. دبکافايل مي افزايد که اين گزينه هايي است که هنوز به صورت رسمي بر روي ميز قرار نگرفته است اما ممکن است در آينده مطرح شود. مطرح شدن اين موارد بستگي به اين دارد که حماس شرط آتش بس دائم و خلع سلاح کامل را بپذيرد.

با اين همه، همه اين موارد به تصميم گيرنده اصلي حماس بستگي دارد. منابع اطلاعاتي مصر و صهيونيست معتقدند تصميم گيرنده اصلي حماس، محمد ديف، فرمانده اصلي اين جنبش مقاومت است.

ظاهرا قاهره در شنبه شب يک پيام محرمانه به اورشليم ارسال مي کند. در آن پيام ذکر مي شود «مصر نتوانست حماس را به هرگونه سازش برساند چرا که شما (اسرائيل و ارتش آن) نتوانستيد ضربه سختي به آنها وارد کنيد.»

پس از اينکه پيام به نتانياهو رسيد، او حرکت خود را لغو کرد: آتش بس مصر راه به جايي نمي برد مگر اينکه اسرائيل، گروه عزالدين القسام را وادار به تسليم کند.

منبع: افکار نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس